reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martin Marušic

Martin Marušic

Bloger 
  • Počet článkov:  172
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Profesionálny tunelár"Slovo tunelář vymysleli bývalí kvazikomunisté jako součást své předvolební populistické kampaně."Viktor Kožený Zoznam autorových rubrík:  Prihodilo sa miTunelovanieVodné dielaPlanéta ZemHistoria est lux veritatisSlovenská sosajety (vážne)Odpočutékrížom-krážom64 políSlopeme s monitoromMostySúkromnéNezaradené

reklama

Prihodilo sa mi

Zoči-voči policajnému zboru

Martin Marušic

Zoči-voči policajnému zboru

I stalo sa, že chlapíkovi odcudzili mobilný telefón. Nepatril k tým najdrahším ani k tým najlacnejším, ale jeho strata ho mrzela, navyše potreboval potvrdenie, že to nahlásil na polícii. Tak sa s dôverou obrátil na Policajný zbor.

  • 3. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 18 422x
  • 29
Pošta: obsah listu bol vykradnutý, zodpovednosť odmietame

Martin Marušic

Pošta: obsah listu bol vykradnutý, zodpovednosť odmietame

Došiel mi zaujímavý list. Mal vpredu dieru, obálka bola vzadu prelepená páskou a obsah - nikde. Poslali mi ho kolegovia z českej firmy 30.11.2010 z pošty v Kralupách nad Vltavou. Vpredu bola napísaná jeho hmotnosť 49 g a nalepená zodpovedajúca známka hodnoty 25 Kč (bežný list na Slovensko stojí 20 Kč). Obyčajný list, ktorý si nejaký poštový zamestnanec nechal a poslal ďalej prázdnu obálku. Keďže som si spomenul, že bývalý riaditeľ pošty si rád nechal platiť reklamu o tom, ako vynikajúco pošta pracuje a mal som trochu času, pokúsil som sa zistiť, čo si o tom Slovenská pošta myslí. A dopadlo to podľa očakávania - od listu sa dištancovali. Áno, plaťte nám za služby, keď ale budú nedostatočné, nie je to náš problém.

  • 1. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 539x
  • 24
Za Járou do mníchovského múzea

Martin Marušic

Za Járou do mníchovského múzea

Najväčším svetovým spisovateľom, vynálezcom a maliarom, fyzikom, lyžiarom a filozofom bol český velikán Jára Cimrman. Môžeme o tom viesť spory, môžeme s tým nesúhlasiť, ale to je tak všetko, čo sa proti tomu dá robiť. Už hneď za hranicami ale o tomto géniovi nič nevedia (svetlou výnimkou je profesor Fiedler z Viedne). Pochodil som mníchovské Deutsches Museum, najväčšie technické múzeum na svete a schválne som si robil čiarky, koľkokrát tam bol Jára spomenutý. Viete koľko som urobil čiarok? Ani jednu! A pritom Járových vynálezov tam bolo až-až. Veď pozrite sa sami.

  • 1. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 688x
  • 49
Ako zvládnuť promócie - pomôcka pre všetkých

Martin Marušic

Ako zvládnuť promócie - pomôcka pre všetkých

Blíži sa čas promócií, tak som sa rozhodol napísať článok pre tých, ktorí už teraz z toho majú nervy a je jedno, či sa jedná o úspešných absolventov, ich šťastných rodičov, hrdých starých rodičov, alebo príbuzných, ktorí sa pri tejto príležitosti druhýkrát v živote dostanú do Bratislavy. Niekoľko praktických rád si tu každý nájde, sú založené na pomerne obsiahlych skúsenostiach mňa a viacerých ľudí, ktorých poznám.

  • 25. máj 2010
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 15 397x
  • 100
Ako som vo vlaku z angličtiny do nemčiny a maďarčiny prekladal

Martin Marušic

Ako som vo vlaku z angličtiny do nemčiny a maďarčiny prekladal

Mníchov, hlavná stanica. Nájdem si moje miesto, pozerám, vedľa sedí mladá žena, počúva nejakú muziku a nejaví záujem o okolitý svet. Tak prestanem javiť záujem ja o ňu a rozhliadam sa po vlaku. Až sa zrazu pristaví vysoký chlap študentského výzoru a na moju spolusediacu po anglicky začne: „Prepáčte, ale zrejme sedíte na mojom mieste."

  • 30. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 14 304x
  • 111
reklama
Martinove pokusy o nadobudnutie vedomostí z jazyka francúzskeho

Martin Marušic

Martinove pokusy o nadobudnutie vedomostí z jazyka francúzskeho

Je podivuhodné, že koľko nápadov učiť sa cudzí jazyk, sa vyskutuje na Silvestra. Ako keby bola v tom dátume nejaká čierna mágia, ktorá až v posledný deň v roku presvedčí človeka, že komunikácia v cudzom jazyku je užitočná a poučná. Už sa vidí, ako pred jeho frázami spozornie každá dáma v okolí, ako v drahej reštaurácii len tak mimochodom bez zakoktania objednáva cudzokrajne znejúce jedlá a koňaky, ako oblbuje personalistku múdro sa tváriacimi vetami, ktorým ona nebude rozumieť. Až príde realita...

  • 22. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 238x
  • 67
Ako sa slovenský chlapec do tunela vybral

Martin Marušic

Ako sa slovenský chlapec do tunela vybral

I v jedno slnečné predpoludnie stál šuhajko s obrovským pätnásťkilovým kufrom v Bratislave pred hlavnou stanicou. Chystal sa na trojmesačnú stáž do firmy Porr Tunnelbau na stavbu železničného tunela H3-4 Münster/Wiesing.

  • 28. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 330x
  • 18
Ako mi email s predstihom 99 rokov prišiel

Martin Marušic

Ako mi email s predstihom 99 rokov prišiel

Niekedy je služby potrebné urgovať, telefonovať na infolinky, písať maily, chodiť na pobočky, dovolávať sa šéfov a aj tak nepomáha. Mne sa dnes stal žiarivý opak. Dostal som email, ktorý mi mal prísť až o 99 rokov, ale aj tak mi ho doručili už teraz, aby som nemusel čakať. Zrejme správne usúdili, že v tej dobe tu už dávno nebudem.

  • 21. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 820x
  • 5
Slovenská pošta z prvej línie

Martin Marušic

Slovenská pošta z prvej línie

Dnes sa pracovníkom Slovenskej pošty a.s. po ťažkom a vyčerpávajúcom boji podarilo prekonať aj najpriaznivejšie odhady a umlčať všetkých neprajníkov. Na pošte 215, Listová 10, Bratislava, sa docielila neskutočná výkonnosť, keď pri dvoch otvorených priehradkách sa za 12 minút podarilo obslúžiť dvoch ľudí. Jeden z priamych účastníkov tohoto veľkého činu sa pre časomerača Martina Marušica vyjadril, že na takýto dejinný výkon čakal v rade niečo viac ako hodinu a to tam bola asi polovica ľudí ako keď odchádzal. Ministerstvo školstva sa údajne touto dejinnou udalosťou rozhodlo inšpirovať a do ťažšej verzie maturít z matematiky zaradí príklad znenia: Koľko dní bude čakať bežný občan, keď sa pred ním v rade na Pošte 215 nachádza 19 ľudí, ako v čase tohoto míľnika v dejinách ľudstva? Kolektívu pošty blahoželáme a prajeme ešte veľa úspechov, ktorými šíria nezmernú slávu svojho zamestnávateľa.

  • 17. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 925x
  • 18
Údená fotoreportáž

Martin Marušic

Údená fotoreportáž

Ešte než začnete pozerať ďalej, prikrytie si klávesnicu nejakou fóliou. Na zaslintané klávesy sa neťuká veľmi príjemne.

  • 3. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 885x
  • 52
reklama
Nepresviedčajte ma, odkiaľ mám ísť!

Martin Marušic

Nepresviedčajte ma, odkiaľ mám ísť!

Vážená Železničná spoločnosť Slovensko a.s. Ja viem, že pre našinca Innsbruck a Salzburg znie skoro rovnako. Ale keď chcem vyhľadať spojenie na vašej internetovej stránke zo Salzburgu, neponúkajte mi, prosím, spoj z Innsbrucku. A keď už správne identifikujete Salzburg, skúste nájsť aj inú cestu, ako cez Wels, Dortmund, Budapešt, stade peší presun do Viedne a potom osobákom do Bratislavy. Neviem, aké frišké sú rýchlovlaky, ktoré mi ponúkate, keď uvádzate celkový čas tejto trasy 5 hodín a 15 minút. Obávam sa ale, že ten peší prechod z Pešti do Vidňa tak rýchlo nestíham ;-))

  • 9. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 344x
  • 19
Tiež vám stále menia meno?

Martin Marušic

Tiež vám stále menia meno?

Oficiálne sa volám Martin Marušic. Ale veľmi často Marušič, Marušinec, Marušiak a raz som bol v Ružinovských novinách Marusič. Ľudová slovesnosť nemá medze. Zvyčajne sa snažím dotyčného opraviť, ale po tomto poslednom výtvore som sa o to ani nepokúsil a dal sa do neskutočného rehotu. Pozrite sami.

  • 8. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 547x
  • 58
Ako som sa v Rakúsku na SNP afterpárty zúčastnil

Martin Marušic

Ako som sa v Rakúsku na SNP afterpárty zúčastnil

V stredu sme mali na stavbe menšiu grilovačku, tak prinášam nejaké fotky.

  • 1. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 367x
  • 5
V reštauračnom vozni

Martin Marušic

V reštauračnom vozni

„Enšuldigung, bitte, ví špóc? a niečo ma slabo ťahá za rameno. Obzriem sa. Za stolom sedí malý chlapec, ledva dočiahne na obrus. „Devätnásť dvadsaťdva. odpovedám po vzhliadnutí mobilu. V reštauračnom vozni v koženom kresle sedí šuhajko, pred ním ríbezľový džús, okolo neho prádzno. „Kam cestuješ? „Do Inzbruku, „To máš ešte vyše hodiny času, teraz sme v Nemecku, medzi Zalcburgom a Kúfštajnom. „Ja viem. Do Inzbruku vlak príde o pol deviatej. Tam ma bude čakať mama. „A teraz ideš sám? „Áno., hovorí ako samozrejmosť. „A koľko máš rokov? „Jedenásť

  • 27. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 738x
  • 27
Ako som pred nadržanými fanynkami zdrhať musel

Martin Marušic

Ako som pred nadržanými fanynkami zdrhať musel

Idem si tak horskou lúkou, keď za jedným kopčekom sa mi naskytne pohľad na neusporiadaný dav. Ešte netuším, že čochvíľa sa začnú tieto samice o mňa trhať.

  • 12. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 470x
  • 18
reklama
Ako som chcel v predajni obuvi hasiaci prístroj kupovať

Martin Marušic

Ako som chcel v predajni obuvi hasiaci prístroj kupovať

Pred niekoľkými rokmi sa sedemnásťročný mládežník Martin Marušic vyberá na školský výlet do Viedne.

  • 8. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 129x
  • 35
Štátny prevrat! Kráľovná je mŕtva!

Martin Marušic

Štátny prevrat! Kráľovná je mŕtva!

Je jedna mocná krajina, ktorá vyberá od svojich satelitných štátov príspevky za ochranu. Keďže ale nebola spokojná s poslušnosťou jedného z nich, tak naplánovala a uskutočnila krvavý štátny prevrat. Upozorňujem, že nasledujúce zábery nie sú vhodné pre deti a slabšie povahy. :-))

  • 5. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 762x
  • 27
Na stavbe s národnostnou menšinou

Martin Marušic

Na stavbe s národnostnou menšinou

Na rôznych stavbách som sa mnohokrát stretol so spoluobčanmi, ktorí nevedeli dobre po slovensky. Ku ich cti slúži, a ja si ich za to vážim, že predo mnou sa vždy snažili rozprávať po slovensky, lebo vedeli, že ja po maďarsky neviem. A práve táto snaha vyvolala mnohé zábavné situácie, na ktoré som si teraz spomenul.

  • 14. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 758x
  • 29
Keď sa treba spýtať na cestu

Martin Marušic

Keď sa treba spýtať na cestu

Všetci, čo fičia na GPS teraz ohrnú nosom, ale ja som si spomenul na niekoľko príhod pri pýtaní sa na správnu cestu do cieľa. Je to síce zvláštne, ale nie je jednoduché správne vysvetliť cestu človeku, ktorý je v danom mieste prvýkrát.

  • 5. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 946x
  • 13
Ako som hral počas maturity šach

Martin Marušic

Ako som hral počas maturity šach

Určené pre všetkých zbytočne vystresovaných zo skúšky akože dospelosti.

  • 23. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 007x
  • 45
reklama
SkryťZatvoriť reklamu