reklama

Ako sa zo mňa stal prešlapávač chodníka

Pôvodne som chcel ísť do Gamsscharte. Bohužiaľ, deň pred výletom sa počasie nejako zvrtlo, v Trenčíne spadol stan, v Tirolsku zase napadol od výšky 1400 metrov sneh. Tak som si povedal, že výjdem aspoň na Zittauer Hütte. Veď odtiaľ je nádherný výhľad tiež. Tak sa na neho poďte pozrieť so mnou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Možno si niekto spomenie, že som sa do tejto doliny zatúlal aj pred dvoma rokmi. Asi kvôli tomu, že je tam skutočne nádherne. Akurát vtedy bolo iné počasie.

Obrázok blogu

Priehradný múr Zillergründl okolo šiestej hodiny ráno.

Obrázok blogu

Tá malá čierna bodka trochu naľavo od stredu, vedľa ktorej tesne vľavo je ešte jedna menšia, je cieľ cesty.

Obrázok blogu

Záver doliny, za ktorým sa nachádza Taliansko.

Obrázok blogu

V týchto miestach ešte počasie vyzeralo nádherne.

Obrázok blogu

Kuchenmooskopf a Reichenspitze. Tie drôty v popredí patria lanovke, ktorou sa vynáša materiál na chatu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Tu spadla deň predtým menšia lavína na chodník. Na mňa sa nič také nerútilo a ani nehrozilo. Pre tento rok stačí jeden zážitok u nás doma, (ktorého som sa bohužiaľ nezúčastnil), keď sa v zime vonku na kotlíku robil guláš. Zrazu zahrmelo a spadla lavína asi z polovice strechy. Pod strechou jeden a pol metra snehu a v tej kope schovaný kotol, ktorý bolo treba horúčkovito vyhrabávať. Originál lavínový guláš.

Obrázok blogu

V skutočnosti z Bärenbadu je to na Planauer Hütte iba okolo 6,5 kilometra, prevýšenie je ale deväťsto metrov, pričom dosť dlho sa ide popri vode, takže na chatu sa ide dosť strmým kopcom. Kupodivu nebolo príliš zložité chodník aj pod snehom nájsť, vzhľadom k tomu, že je pomerne široký. Problém prešlapávania chodníka bol ale v tom, že tých šesť a pol kilometra som vyšťavený išiel tri a pol hodiny a z miesta tejto fotografie, kde už bolo snehu po kolená, mi pochod na blízku chatu trval tri štvrte hodinu, pričom to bolo asi 500 metrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Čo ma viac mrzelo bol fakt, že sa medzičasom zatiahla obloha. Toto je čiastočná panoráma Kleinspitze (3159), ktorý ale už má vrchol v oblakoch.

Obrázok blogu

V tej dobe ma ale viac ako výhľad zaujímali Käsespätzle a keď som asi po hodine oddychu vyšiel von, trochu sa začali mračná trhať.

Obrázok blogu

Tu pozornejší človek zbadá časť chodníka, ktorý som vytvoril. Ďalší ľudia, ktorých som stretol pri ceste dole, to už mali podstatne ľahšie. Jednak preto, že sa nezabárali tak ako ja a aj kvôli tomu, že som si doma zabudol turistické palice, kdežto oni ich všetci mali. Mimochodom v ten istý deň sa išiel v Nemecku národný beh na Zugspitze. Po minuloročnej skúsenosti, keď pri náhlej zmene počasia dvaja bežci zamrzli a niekoľko desiatok ďalších skončilo podchladených v nemocnici, organizátori presunuli cieľ z takmer trojtisícovho vrcholu na chatu do výšky asi 1700 metrov. Keď potom dávali vyjadrenie víťaza v rádiu, tak bol neskutočne rozčarovaný, že prečo sa nešlo až na vrchol. Viem si predstaviť, čo by tam tak v kraťasoch a teniskách v tom snehu robil. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Po príchode k múru sa už takmer kompletne vyčasilo.

Obrázok blogu

Aj pohľad naspäť bol krajší. Tentokrát sa so mnou počasie dosť kruto pohralo, radšej by som mal pekný výhľad hore a oblaky dole, ale čo už.

Obrázok blogu

Pohľad takmer 200 metrov dole, smerom k päte múru.

Obrázok blogu

Ešte obrázok múru smerom na opačnú stranu.

Obrázok blogu

A ak ste vydržali až sem, tak vám ďakujem za pozornosť.

Martin Marušic

Martin Marušic

Bloger 
  • Počet článkov:  172
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Profesionálny tunelár"Slovo tunelář vymysleli bývalí kvazikomunisté jako součást své předvolební populistické kampaně."Viktor Kožený Zoznam autorových rubrík:  Prihodilo sa miTunelovanieVodné dielaPlanéta ZemHistoria est lux veritatisSlovenská sosajety (vážne)Odpočutékrížom-krážom64 políSlopeme s monitoromMostySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu