reklama

Elektronický herbár

Fotky kvetín sa na blogu objavujú pomerne často. Niektoré kvalitné, niektoré menej, niektoré zaujímavé, niektoré bežné. Všimol som si ale jednu zaujímavú vec - nestretol som sa, žeby autori napísali čo to vlastne fotili. Ono je iste záslužné spraviť peknú fotku, ale nevedieť, čo sa fotí, mi príde neúplné. Preto vás pozývam do môjho súkromného herbára, kde nebude na prvom mieste kvalita fotky, ale rastlinka, ktorá je fotená. Ak si myslíte, že som niečo zle pomenoval, pokojne mi to napíšte, ono to niekedy nie je jednoduché.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu

Angelika lesná (Angelica sylvestris), vyfotil som ju v Monkovej doline v Belianských Tatrách v lete 2006.

Obrázok blogu

Bôľhoj lekársky alpínsky (Anthyllis vulneraria alpestris) je v ľudovom liečiteľstve známy na dezinfekciu rán. Podľa toho aj dostal názov. Tento sa ocitol v žiari fotoaparátu niekde na Ťavích chrbtoch v Malej Fatre.

Obrázok blogu

Ružové kvety hadieho koreňa (oficiálne Rdesno Hadí koreň - Polygonium bistorta major) rastú často na dosť vysokých stonkách. Táto liečivá rastlina je pomerne dosť rozšírená. Taktiež som to fotil v Monkovej doline.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Zákonom chránená rastlina Horec bodkovaný (Gentiana punctata). Svojho času bol takmer vyhubený, pravda je, že ho na túrach vo Vysokých Tatrách vídavam pomerne často. Má liečivý koreň. Už si nespomínam, kde som tento vyfotil.

Obrázok blogu

Klinček pyšný ozdobný (Dianthus auperbus speciosus) tiež z Monkovej doliny. Pokiaľ vás zaujímajú rastliny, vrelo vám túto dolinu, ktorou vedie náučný chodník, odporúčam. Ja som tam bol niekedy koncom júla a kvitlo tam nesmierne množstvo flóry.

Obrázok blogu

Toto je vlčí bob (odborne Lupina mnoholistá - Lupinus polyphyllus) niekde z okolia Štrbského plesa.

Obrázok blogu

Náprstník veľkokvetý (Digitalis grandiflora) je jedovatý. Vyfotený bol niekde na Suchom v Malej Fatre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Nevädza horská (Cyanus montanus) taktiež vyfotená na svahoch Malej Fatry.

Obrázok blogu

Nezábudka alpínska (Myostis alpestris) aj túto som videl v Monkovej doline.

Obrázok blogu

Pakost lesný pravý (Geranium sylvaticum) veľmi rozšírená bylina našich lesov.

Obrázok blogu

Toto je prudko jedovatá a zákonom chránená Prilbica modrá (Aconitium napellus). V tirolských Alpách som ju vídal pomerne často, u nás len tento exemplár v Doline Zeleného plesa. Už v časoch rímskej ríše bolo jej pestovanie trestané smrťou. Obsahuje okrem iných jedov hlavne akonitín, ktorý pôsobí na nervovú sústavu.

Obrázok blogu

Šafrán Heuffelov (Crocus heuffelianus), ktorý kvitne častokrát aj v dobe, keď ešte na zemi leží sneh. Tento bol nájdený na Prednom Choči.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Skalnica horská (Sempervivum montanum), ktorú som vyfotil v Kopskom sedle. Bežne sa tomuto a podobným druhom hovorí skalná ruža a často ich nájdeme aj v záhradkách.

Obrázok blogu

Zvonček alpský (Campanula alpina) z Malej Studenej doliny.

Obrázok blogu

Zvonček klbkatý (Campanula glomerata) z Monkovej doliny.

Martin Marušic

Martin Marušic

Bloger 
  • Počet článkov:  172
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Profesionálny tunelár"Slovo tunelář vymysleli bývalí kvazikomunisté jako součást své předvolební populistické kampaně."Viktor Kožený Zoznam autorových rubrík:  Prihodilo sa miTunelovanieVodné dielaPlanéta ZemHistoria est lux veritatisSlovenská sosajety (vážne)Odpočutékrížom-krážom64 políSlopeme s monitoromMostySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu